Sunday, June 23, 2013

Pindah dari Bandar Baru Ampang

 Dah sebulan dah aku mengemas, tapi tak siap-siap kemas jugak.
Esok dah nak pindah. Lori dah booking.
Laki aku keje, baru hari ni ade cuti. Maknanya baru hari ni lah dia tolong kemas.

Semua barang-barang dalam kotak semua aku sendiri yang kemas.
Ini first time aku pindah rumah sebagai berkeluarga. sebelum ni pindah randah sebagai bujang takdelah teruk sangat. Kali ni dengan barang laki & anak lagi, Pengsan!



Zahraa memang suka temankan aku mengemas.
Setiap kali aku kemas, dia tolong sepahkan, aku kena kemas lagi sekali.

Sofa dah siap bungkus. Dikerjakan kami laki bini. 
Ingatkan senang balut sofa mcm ni, rupanya seksa jugak.
Tapi cara ni the best sebab sofa tak kan kotor & kusyen takde possibility tuk hilang.

Dah la sekarang ni musim jerebu tengah kuat. Cuaca panas, takde hujan.
Kitorang dalam rumah buat kerja dah berpeluh-peluh busuk kaw-kaw.
Jerebu kat luar putih melepak, tak nampak pemandangan langsung.
Risau jugak takut kalau zara sakit sok ni sebab pindah rumah nih.
Esok pukul 10pagi lori sampai, so kenalah bangun awal. adehhh!

No comments:

Post a Comment