Thursday, February 21, 2013

Apa yang penting?? Kerja...sama....

Berbunga-bunga rasanya hati ni bila laki aku turut menunjukkan minat untuk sama-sama memulihara rumah pusaka aku nih. Memula rasa cuak sebab tak nak la menyusahkan dia kan....tapi dia ok jerk!?
Malahan, sejak bulan ni, dia macam berminat plak tgk cte The Pickers, Pawn Stars, Abandoned kat channel astro tuh. Padahal sebelum ni, kalau aku tgk dia tak suka. "Cite ape yang u tgk nih?" katanya.

Tadi sambil duk layan citer-citer tu, kemain semangat dia nak tolong repair (atau istilah sebenar Restoration) barang kat rumah yang aku kata dah rosak. Semangat tu datang sebab tengok nilai duit yang masyukkkk lepas diorang jual barang-barang buruk semua. Yang barang-barang mak & arwah abah aku rasanya susah nak jual kot....

http://coolandcollected.com/wp-content/uploads/2011/01/americanpickers_fairlanefever3.jpg 
 The Pickers source Here

Sekarang aku bertambah-tambah semangat dengan misi ini. Kalau ada geng barulah seronok nak kemas rumah, barulah jalan kerja. Kalau aku sorang-sorang memang aku tido la gamaknyer. Harus fokus dan jangan give-up or fed-up!

No comments:

Post a Comment